Camperkriebels........Naar Schotland........

Scarborough naar Edinburgh.

12 juni 2009 Scarborough- Robin Hoods Bay-Whitby-Durham-Handrian Wall-Grens Schotland-Jedburgh.

Een zeer zonnige dag met schitterende landschappen vol met knalgele koolzaad-velden, groenbegroeide heuvels, weilanden vol witte schapen met zwarte kop en poten en bonte koeien. En ook lieflijke baaien met kleurige volbegroeide hellingen. We zijn de grens met Schotland precies om 17.00 uur overgestoken en overnachten in Jedburgh op een grote parkeerplaats vol met bomen achter het informatiekantoor. Het bezoek aan Durham was prachtig: een grote kathedraal, een kasteel en een oude brug met 5 bogen. Ook Robin Hoods Bay was indrukwekkend, vooral de weg er naar toe met zeer steile hellingen en smalle weggetjes. Weilanden worden in vakken verdeeld door stenengestapelde muurtjes en het aantal rotondes is niet meer bij te houden. We beginnen te wennen aan de afstanden en snelheidsbeperkingen aangegeven in mijlen. Binnen de bebouwde kom mag je 30m=46km of 40m=64km en daarbuiten 96km of 112km. We lezen uit een piepklein boekje elke dag wat gedichten van Robert Burns (een Schot natuurlijk) en luisteren naar cd's van de Corries.

13 juni 2009.Jedburgh - Melrose - Selkirk - Kelso - Dunbar.

In Melrose bekijken we de oude abdij en een hoge Romaanse boogbrug. Selkirk is de plek waar we weer een cache vinden (een kleintje) in de muur van een eeuwenoud kerkhof waar voorouders van president Rooseveld begraven liggen. Ook maken we hier een wandeling van 21/2 uur langs de Tweed. In Kelso staat het grootste bewoonde huis van heel Engeland (zeg maar rustig een kasteel): Floor's Castle. Hier luisteren we op het marktplein naar een lied van de Corries dat over dit stadje gaat. We zoeken vervolgens op goed geluk de haven van Dunbar op. Het is een schitterende plek, klein en omgeven door hoge muren van een oud fort waar de meeuwen in nestelen. Hier blijven we vannacht.

14 juni 2009 Dunbar - Prestonpans - Edinburgh.

Al vroeg zijn we op deze zondag op weg naar Edinburgh. Het gaat de kust langs via Prestonpans ( liedje van de Corries) waar ook nog eens openbare toiletten zijn die al sinds 1997 elk jaar het predikaat van 'Loo of the year' hebben gekregen......We hebben het uitgeprobeerd en het was helemaal terecht. In tegenstelling tot in Nederland en andere Europese landen vind je Groot Brittannië tot in de kleinste dorpen openbare toiletten die heel goed worden onderhouden. Hierna gaan we naar Edinburgh. We gaan op de camping staan: er moet worden gewassen, gedoucht, we moeten ons toilet en de vuilwatertank legen en de drinkwatervoorraad bijvullen. Onze Mio-navigator kent echter een heleboel straten hier niet dus nadat we een tijdje rondjes hebben gereden gaan we naar het toeristeninfokantoor en vragen daar de weg naar de camping. Dan zijn we er snel. We pakken de bus terug naar de city en bekijken in de oude stad o.a.Edinburgh Castle en St Giles Cathedral. We eten een hapje bij een Thais restaurant nadat we tevergeefs bij drie andere restaurants waren weggestuurd omdat het vol bezet was.Het was ondertussen gaan regenen en iedereen wilde binnen zitten.

Waalre-Duinkerke-Dover-Scarborough.

10 en 11 juni 2009 Waalre-Duinkerke-Dover-Scarborough

Iets na tienen vertrekken we richting de Franse kust en voor enen zijn we in de buurt van Duinkerken. Bij Zuydcoot gaan we in de duinen wandelen en speuren meteen naar een cache. Drie aanwijzingen en we vinden de box diep onder het zand. Zodra we terug zijn in de camper begint het te hozen. We gaan eerst maar eens kijken waar we morgenvroeg moeten zijn voor de ferry. Dat valtvies tegen De haven is een heel eind buiten Duinkerken en staat slecht aangegeven. Pas om half 5 zijn we er. Het houdt niet op met regenen dus besluiten we op de parkeerplaats daar te blijven overnachten. We moeten voor 5 uur inchecken.

Na een korte nachtrust vertrekken we met de ferry van Norfolk om 6.00 naar Engeland. Twee uur later, het is daar dan pas 7.00 uur komen de witte kliffen van Dover in zicht. Het gaat om Londen heen naar het noorden. Oei! Een toltunnel en we hebben nog geen pondjes gepind. We kunnen nog net de snelweg af en duiken op goed geluk Dartford in De eerste de beste benzinepomp heeft gelukkig een pinautomaat. We maken op onze route nog een stop in Grantham (mooi historisch centrum met grote kerk) en onderaan de imposante Humberbrug bij Hull. In Bridlington (we zijn dan weer aan zee) mogen we nergens overnachten dus door naar het minstens zo mooie Scarborough waar een prima plekje pal aan de boulevard vinden. De zon schijnt dan volop en na 640 kilometer vandaag hebben we fish and chips verdiend!

Morgen de grens over naar Schotland! 12 juni Mary en Keith zijn jarig: happy Birthday! Uncle Phil en Aunt Willy also proficiat!

Bijna op weg...

Hallo allemaal,
Morgen is het zo ver: we vertrekken voor een 'korte' vakantie naar Schotland.

Het eerst doel is Duinkerken waar we bij goed weer nog wat willen wandelen langs het strand. We overnachten op een camperplaats en gaan om 6.00 uur donderdagochtend op de veerboot naar Dover.
We hebben proviand ingeslagen, wat 'geocaches' ( weet je niet wat dat is dan google je maar even) uitgezocht die op wandelroutes liggen en gewapend met 10 cd's van de Corries gaan we ook nog proberen bezongen locaties uit hun liedjes te bezoeken.

We hopen regelmatig wat van ons te laten horen en we vinden het leuk reacties terug te krijgen. Groeten Nart en Tineke

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op ons reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens onze trips die wij met onze camper maken. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en onze plannen vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor onze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

We zien je graag terug op ons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met ons meereist!