Camperkriebels........Naar Schotland........

....en weer naar huis

Dinsdag 7-7-2009. Whinlatter Pass - Grafham Water.

Voor we vertrekken van de Whinlatter Pass (midden in het Lakedistrict) ,waar we vannacht waren, maken we eerst nog een kleine wandeling het bos in. Dat ziet er goed uit hier. Er zijn al vroeg mensen die hier hun hond uitlaten.
Tussen Grasmere en Ambleside zoeken en vinden we een cache op die bij een 'coffin stone' ligt. Dergelijke stenen liggen langs de weg om de doodskistdragers tijdens de lange tocht naar het buiten het dorp gelegen kerkhof de gelegenheid te geven om even te rusten. De kist werd dan op zo'n steen gezet.
We komen door het zeer toeristische stadje Ambleside.
Bij het nabij gelegen grote Windemere begint het weer te regenen.
Om 11.30 rijden we dan de M6 op. Het landschap wordt enigszins vlakker. Cumuluswolken torenen hoog boven alles uit.
Waarschuwingsborden laten zien dat de M6 tussen de J(unction) 12 en 10a is gesloten. Tussen J17 en J16 is een ongeluk gebeurd. Later worden files tussen J10a en J14 gemeld. Wij hebben dan al besloten een meer oostelijke route te nemen. Wij verlaten de M6 bij J18. Regen valt intussen pauzeloos. Het landschap ziet er niet meer interessant uit. .
Na Kettering is het opeens droog en begint de zon zelfs te schijnen.
Via een zeer pittoresk Kimbolton rijden we naar het Grafham Water, een groot meer. Bij Perry kunnen we niet aan het water komen, alles is voor hogere auto's afgesloten d.m.v. een slagboom. We rijden dan door en vinden in het dorp Grafham een camping. Waterhoentjes scharrelen hier tussen de caravans door. Dat is apart, want normaal zijn dat best schuwe vogels. Morgen zijn er nog zo'n 240 km af te leggen naar Dover.

Woensdag 8-7-2009. Grafham Water - St. Margaret's-at-Cliffe.
Om 10.00 uur van de camping weg.. Die waterhoentjes van gisteren scharrelen al weer rond met een aantal jonkies erbij.Leuk.
De A14 is vrij druk. De kleine parkeerplaatsen her en der hebben steeds een idioot korte oprit de weg weer op. Misschien één van de oorzaken voor de vele ongelukken hier? (In 2007 waren dat er 281 volgens een bord langs de kant van de weg.)
Om 11.30 uur gaan we bij Dartford voor ?1,50 de hoge brug over de Theems over.
Van 12.15 tot 12.50 houden we pauze en lunch bij een service station aan de A20 bij Maidstone in de buurt.
We kijken even waar we morgen vroeg in Dover bij de ferryhavens moeten zijn en rijden dan door naar een klein plaatsje ten NO-en van Dover: St. Margaret's-at-Cliffe. We kijken wat rond bij St. Margaret's Bay. Een steil weggetje ploft daar op neer. Het is er verboden te overnachten. We zetten Zippy er wel even neer en lopen de krijtkliffen op. Tientallen boten zien we in het Kanaal. Ook Frankrijk is te zien, maar niet erg duidelijk. Langs het pad staan aardig wat mooie bloeiende planten.
Boven komen we uit bij het Monument voor de mannen van de Royal Navy en de merchant navy die hier zijn gevallen in de beide WO's. Dit is de ideale overnachtingsplaats! Hier blijven we tot morgenochtend. Het is maar een kwartiertje rijden naar de veerboot.

Donderdag 9-7-2009 Weer thuis
Al vroeg wakker en op tijd bij de veerboot. Wat een drukte daar op het inschepingsterrein. Twee uur later zijn we in Duinkerken; het is dan 11.00 uur. Bij Antwerpen hebben we flink wat oponthoud door files. En het komt met bakken de lucht uit!! Zoveel regen hebben we de hele maand in Schotland niet gezien. Maar in Waalre gekomen schijnt gelukkig de zon weer. Even de laatste foto's erbij zetten en dan rest ons nog heel veel mooie herinneringen aan een fantastische tijd. En natuurlijk snel de dvd van de Corries bekijken.

Dé

Is het echt alweer voorbij. Ik heb nog niet eens dat kans gehad om veel te reageren. Druk, druk ! wat een smoes. In het gips!! nog meer smoes. Sorry gewoon geen tijd genomen.
Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.
liefs Dé

Marij

Hoe bevalt het om weer thuis te zijn?
Jammer dat het weer niet erg meewerkt!
Wij zijn bezig aan de laatste weekjes en dat valt best tegen.
maar nog heel even en dan mogen wij ook.....
groetjes Marij