Camperkriebels........Naar Schotland........

Op weg naar |Skye

24 juni 2009 Van Loch Broom naar Plockton

Het is vandaag alweer een stralende dag. We rijden nu zuidwaarts langs de westkust en zien een ongelooflijke hoeveelheid schitterende bergen en Lochs. Onbeschrijflijk mooi eigenlijk. We maken een wandeling van een uur in een nationaal park, rijden weer smalle weggetjes, gelukkig zonder incidenten, een scheldende vrouw niet meegerekend, en komen in Plockton aan de kust, vlakbij de oversteek naar Skye. Een gezellig klein dorpje, met een piepklein eilandje ervoor, waar je bij eb naar toe kunt lopen. Wat bootjes, b&b's, pubs en een winkeltje. Heel knus. Aan het haventje overnachten we.

25 juni 2009 Van Plocken naar Skye (Quiraing) Nart is vandaag jarig!! Hij is 61 geworden.

We rijden via de brug het eiland Skye op en gaan eerst in Portree taart eten op een terrasje. Het is alweer korte-broeken-sandalen-weer. Even een song van de Corries luisteren: The Portree-kid, een heel grappig lied. Dan rijden we door naar Quiraing een prachtig lavalandschap. Op de bergpas tussen Uig en Staffin beginnen wandelingen. De rotsformaties hebben hier namen als: the Prison, The Table en The Needle. We maken een tocht van 8,5 kilometer naar de top op 543 m hoogte. Het eerste stuk gaat onderlangs het hoge plateau van de scherpgetande bergen en stijgt geleidelijk. Het uitzicht boven op is spectaculair; aan een kant kijken we loodrecht naar beneden op de met gras begroeide vlakte met grote en kleine meertjes en in de verre verte het vaste land van Schotland. Echt adembenemend! Als we weer beneden zijn gaan we op zoek naar een cache die hier verstopt is; Nart vindt hem. We rijden nog een rondje langs het noordelijk stuk van deze poot van Skye en komen dan terug op dezelfde parkeerplaats, die nu nagenoeg leeg is, om te overnachten. Wat een plek! Midden tussen de bergtoppen en de schapen die hier rondscharrelen. Deze schapen zijn anders dan die op het vaste land: ze hebben gedraaide hoorns en zijn langharig. We beklimmen na het eten nog even een andere berghelling tot halverwege en zijn na een uurtje weer beneden. Het is nu helemaal stil geworden hier.

26 juni 2009. Van Skye naar Fort William.

Heel stil wakker worden midden in de natuur en de zon op je dak. Wat een genieten. Op weg naar Portree vinden we nog een cache : bij 'Old man of Storr' (een bergtop en rotskolom ervoor). We bekijken vandaag nog een stuk van het eiland en rijden via Dunvegan en de Cullins naar Eilean Donan Castle: een plaatje! Dan gaat het verder naar Fort William en we komen weer de ene Loch na de andere tegen. Bij Spean Bridge zien we de top van Ben Nevis voor het eerst; er liggen nog plakken sneeuw op. Hij is 1343 m hoog. Ook de Aonach Mor die er vlak naast ligt heeft nog sneeuw op de top. We bekijken even het Calledonian Canal dat 29 sluizen heeft. Morgen gaan we er een wandeling langs maken, nu speuren we even naar een cache die hier moet liggen. Met behulp van onze GPS vinden we ook deze vrij snel, wel tussen heel veel midges! Dit is een vrij grote cache en eindelijk kunnen we de Travel Bug en de Coin die we in Nederland ergens opgepikt hebben hier achterlaten. We blijven vannacht op de camping hier vlak bij.

joke

bedankt voor het bijna dagelijks "meelopen" in
mijn gekoesterde memory´s...
loop voor mij nog wat op de Three Sisters- de B.Nevis en tussen de hills van Glencoe, Argyll

en zeg hen maar dat ik terugkom....

nog een hele mooie tijd..

liefs

joke en uiteraard ook groetje van Theo